Thursday, April 9, 2009

dunia prodigy...eps 27..(reality oo reality)

Dah lame aku x tengok blog nie. Wat citer apetah lagi...bz dengan assignment n test. Maklumlah dah ujung2 sem. Exam plak just around the corner. Mcm anelah performance aku utk sem nie. Hope it will be much better. InsyaALLAH. Janji usaha. Ada usaha disusuli dengan doa dan tawakal....pasti kejayaan dlm genggaman.

Bukan itu sebenarnya yg aku nak citer. Sebenarnye aku terkejut. Dah nak abis sem nie....macam2 berlaku. Yang dulu dah x seperti dulu. Yang tersirat dah jadi tersurat. Benda yang dulunya x berlaku dah pun berlaku. Langit yang dulunya cerah sekarang nie mendung jek...sape yang faham maksud aku tu faham la kan. Sebenarnye ape yang rakan2 aku rasa sekarang aku dah rasa lama dah. So, aku faham sangat ape yg diorang lalui sekarang. Bibir mengutum senyum tapi hati menangis tiada sape yang tahu.

Sedih....bila rasa diri nie sorang je....
Sedih....bila rase diri nie sering menjadi bualan orang...
Sedih....bila diri nie sering diketepikan.....
Sedih....bila ade kawan tapi pada realitynye kita sorang je...

Tapi aku tahu....untuk aku berjaya, aku x seharusnya bergantung pada orang lain.
Aku sebenarnya nak tertawa bila mendengar seseorang itu menasihati orang lain tapi pada hakikatnya dia x sedar sebenarnya dia yang menyakiti...aku x tahu macm mane nak handle orang yang macam nie sebab orang ni selalu ade di depan mataku....

Pada mereka2 yang menerima nasib sepertiku...harap bersabar. Memang sakit utk kita lalui tapi...percayala.....setiap keburukan akan disusuli dengan kebaikan. Ini juga sebahagian daripada cabaran hidup. Tempuhi la ia dengan segala kekuatan yang ade.....kekuatan daripada semangat kita sendiri.....InsyaALLAH....semuanya akan selamat. Bersabarla yer..Tuhan menjanjikan yang terbaik buat mereka yang banyak bersabar....

1 comment:

  1. Tapi kan??
    kdg2 kite kene gak pk nape kgkwn bt camtu..
    idup sorang tu cuma boleh dtakrifkan bl u dah khlgn family tercinta or anyone you loved..
    psl kgkwn, dun made it worst..
    everyone has their own right..
    tpulg kat mereka nk kwn ke taknk kwn gan kt..
    sebab sbnrny kt sume bt cenggitu..
    cuma kt tak realise sbb kt rase diri btl..
    cowi,juz trigt my clozefwen-arwah SANUSI PARDI,my beloved abah..
    2yg saje bg opinions..
    jd pemaaf wp jaoh dr lubok at..
    org ttp akan berkata2 sbb dh hukun karma..
    personally,kt yg menjdikan kt sape n bkn dorg..percayelah,idup ni ag bahagia klau kt tak mltkkn diri d petak yg betul aje tiap masa n bsikap terbuka gan org sekeliling..2pesan arwah abah kt r..
    be urself n dun ever hurt people..we are as we are..

    ReplyDelete