Saturday, February 7, 2009

dunia prodigy.....eps.2 (imbasan tragis)

2008.......tidak semuanye terpahat memori indah...
Ogos 2008....terjadinye sesuatu tragedi....

rewind......

Ia berlaku apabila Marketeers decide untuk menganjurkan 1 camping untuk ahli-ahli Marketeers yang baru......tanpa sedar nama aku naik sebagai salah seorang AJK keselamatan dalam camping itu. Camping itu diketuai oleh M (bukan nama sebenar).

Salah 1 aktiviti yg dijalankan di sana ialah jungle tracking. Kami terpaksa meredah kawasan hutan yang tebal dan berbukit-bukit. Adalah 1 scene ni di mana kami terpaksa memanjat kawasan bukit yang curam dan licin. Di situlah berlakunya kejadian di mana aku terjatuh. Malunya aku masa tu. Baju berlumuran tanah...kaki disemati darah..

Sampai sekarang aku masih x dapat lupakan kejadian itu...luka yang terpahat bertukar menjadi parut. Aku x pasti parut di kaki itu akan hilang.....tapi apa yang pasti...parut di hati x mungkin akan hilang. Yang paling best, sebagai ketua si M ni sepatutnya ambil kisah la tentang anak buah dia yang tercedera ni tapi habuk pun tadak. X jemgok langsung...kabar pun x tanya. Kurang asam jawa betul!! Menyesal betul participate.....Lagi 1...sebagai ketua dia pun sepatutnya join sama dalam aktiviti jungle tracking tu tapi ini x...ley plak dia lepak kat kem dengan minah tu..........panas............!!!

1 comment:

  1. Memang kurang asam punya ketua mcm tu... Patut nyer dah tau anak buah sakit amik berat la tp ni x... X layak jd ketua... Pas ni kita boikot semua program yang dia handle ea leeya...

    ReplyDelete