Monday, February 9, 2009

dunia prodigy....eps.4(Red Devil......syaitan???)

Aku is the big fan of Manchester United. Ni gara-gara influence daripada abuji akula ni. Aku kecik lagi dah ajak aku tengok bola. Mak aku pernah cakap...."kau kan perempuan, mana boleh tengok bola.." Aku jawab....."Rileksla mak.....tengok bola x kan tukarkan jantina orang..." Mak aku balas balik...."Isyy..budak nie.." Aku gelak. Tapi sekarang aku jarang tengok bola. Walaupun kat umah sewa ada tv tapi tv kitorang x ade astro. Siaran tv tu pun x bape nak clear. Kalo aku nak tahu tentang perkembangan MU, aku tengokla surat kabo ke, internet ker..tanye member ker. Ade sorang member aku ni..dia minat chelsea..anti pada MU. 1 ari tu dia cakap dengan aku..."Nape ko sokong MU sedangkan MU red devil...devil tu kan syaitan. Maknanya ko sokong syaitanlah!!!" Wooooooooo.....menyirap aku. Memangla kalau dari segi makna bahasa devil tu syaitan. Tapi bagi aku...ianya terletak pada mentality dan pegangan kita sendiri. Nawaitu kitalah kiranya. Aku sokong pasukan dia..bukan nama pasukan dia. Ada apelah pada nama. Don't judge book by its coverla wei...sedap mulut je cakap...bagi makan cili kang baru tahu. Panas............

1 comment:

  1. Siapa yang kata MU tu syaitan hah! Sungguh kurang sopan betul la... Aku fan MU aku meminati MU nama red devil tu bukannya bermakna syaitan semata-mata. Yg main adlh org bkn syaitan ea..

    ReplyDelete