Sunday, February 8, 2009

dunia prodigy...eps.3(Siapa aku??????)

Bila aku tengok blog dia lebih cantik dan kreatif daripada aku.....aku rasa down...totally down..
Aku tertanya pada diri......adakah aku seorang yang iri? Atau seorang yang tidak percaya pada diri?

Bila aku rasa orang lain lebih segala-galanya daripada aku.....aku sekelip mata akan rasa rendah diri..........Aku tanya lagi pada diriku.........adakah aku seorang yang mempunyai low
self-esteem?
Bila aku tengok markah test kawan-kawan aku lebih tinggi daripada aku.........aku akan rasa yang diri aku nie cukup bodoh.....walaupun aku dah usaha sedaya mampu tapi aku tetap x dapat melawan mereka.........Aku menyoal diriku sendiri.......adakah aku seorang yang mudah berputus asa?

Bila aku tengok keluarga orang lain lebih berada dari keluargaku.....aku sedih.....
Aku menyoal lagi...........adakah keluarga ku kelihatan hina di mata orang lain? Keluarga serba kekurangan. X ada kereta untuk ke sana ke mari....x ada rumah sendiri untuk ditunjukkan kepada orang. Yang ada hanyalah rumah pusaka tempat kami berteduh dari hujan panas.....

Bila aku melihat keluarga orang lain bersuka ria dengan keluarga masing-masing...pergi jalan-jalan makan angin..................aku rasa sedih lagi.....Aku bertanya lagi pada diriku....adakah aku berpeluang merasai kegembiraan yang mereka rasai dengan keluarga aku sendiri....Aku dah lupa bila kali terakhir aku pergi bersiar-siar dengan family aku....atau aku perlu beritahu hal sebenar? Bahawa aku x pernah merasai nikmatnya bersiar-siar..berjalan-jalan....dan makan angin bersama keluarga.

Bila melihat ibuku terpaksa menumpang kereta saudara mara aku untuk ke mana-mana......aku rasa sedih giler........Aku bertanya pada diri sendiri........sampai bilalah kami terpaksa menyusahkan orang lain? Aku rasa x berguna sangat sebab sebagai anak aku terpaksa melihat ibuku menumpang orang lain.

Bila melihat budak-budak lain ada adik-beradik............aku rasa sunyi....Aku bertanya lagi......Adakah aku akan hidup berseorangan selepas ayah dan mak aku x ada? Aku teringin nak ada abang atau akak yang boleh melindungi aku di kala aku kesusahan.....aku ingin ada abang atau akak yang bisa membantu aku untuk menjaga keluarga ku.

Siapa aku? Aku sendiri x tahu.......

No comments:

Post a Comment