Friday, February 13, 2009

dunia prodigy...eps..6..(P.E.T.R.O.N.A.S)

Aku nak tell something regarding with my experience beberapa minggu yang lepas. Masa tu aku on the way nak balik segamat...singgahlah kejap isi minyak kat 1 stesen petronas kat Jementah tu. Belum jejak kaki lagi..aku dah terpandang ragam pekerja-pekerja kat situ yang aku rasa cukup menyemak pada pandangan mataku. Ley plak diorang duk goyang kaki kat pam minyak tu sambil tangan diorang lincah mengopek kuaci sementara mulut terkumat-kamit. Ntah ape yang diorang umpatkan pun x tahulah. Molek bonarlah tu duk atas tong sampah sambil makan kuaci.... Persepsi aku terhadap diorang senang jekkk...
1. pemalas
2. x serius dalam kerja
3. x mesra pelanggan sebab bila pelanggan datang x pernah sambut mereka dengan senyuman dan layanan mesra.
4. servis lambat. Lebih pentingkn kuaci daripada pelanggan.
5. pengotor sebab makan kuaci kat tong sampah.

Dah beberapa kali jugak la aku singgah isi minyak kat situ...dan beberapa kali tulah kedatangan ku malah pelanggan -pelanggan dilayan seperti nk x nak. Kitorang pelanggan .....x ade pelanggan macam mana business korang nak sustain. Aku tengok stesen minyak Petronas yang lain bagus je, bersih n cantik. Nape x ikut branch yang lain tu? Kalo x retain customer dari sekarang so macam mana nak gain future profit?.....plez take note

2 comments:

  1. Majikan @ pengurus petronas tu patut pantau pekerja dia.. imej pekerja yg buruk boleh jejaskan prestasi petronas...

    ReplyDelete
  2. betul2...

    apalah diaorang...
    keje buat cara keje...

    "budi bahasa budaya kita"

    x rugi pun.

    ReplyDelete